Bavaria sportcruiser

, Bert
27-9-2013, 23:20 uur

De komende maanden neem ik de tijd om me te oriënteren op het gebied van Bavaria sportcruisers. Ik wil voor april volgend jaar een exemplaar hebben aangeschaft. Nu merk ik dat de (redelijk) recente modellen veelal een benzinemotor hebben. Is er hier iemand met ervaring met een benzine motor op een Bavaria? Denk aan veiligheid, comfort, etc. Ik lees op internet vanalles over explosiegevaar. Het zou in mijn geval gaan om een 27, 28, 29 of 30 voeter. En heeft iemand ervaring in het algemeen met het varen op dit type boot?

reageer op dit bericht in het forum

Re: Bavaria sportcruiser

, Fred
28-9-2013, 12:57 uur

Ik heb zelf geen ervaring met een sportcruiser van Bavaria, maar in het algemeen kan ik zeggen dat Bacaria een goede reputatie hebben opgebouwd in de zeiljachtbouw, dus kun je er ook van uit gaan dat motorcruizer van deze (Duitse) werf ook aan goede eisen voldoet.
Echter, de zeil en motorboten worden standaard met een diese, ook de sportcruisersl (Volvo Penta) uitgerust. Ik sluit niet uit dat er vanuit de werf ook benzine motoren worden ingebouwd, maar het kan ook door een ander zijn gebeurd. Mocht het origineel van Bavaria zijn, kun je er vanuit gaan dat het aan alle veiligheids eisen voldoet.
MAAR.. een boot met bemzinemotor is net zo veilig als de eigenaar er mee om gaat.
NADELEN Benzine t.o. v. Diesel
Een benzinemotor gebruikt relatief veel meer liters brandstof p.u.
Ga er van uit dat bij vol gas en een vermogen van 200 pk+ een benzine motor c.a 1 liter per 4 pkpu gebruikt t.o een diesel 1 liter op 6 pk.
Dus een uurtje varen op snelheid kan aardig in de papieren lopen.
Het is dus de afweging waard om dan toch voor een dieseluitvoering te kiezen. Het tweedehands prijsniveau van de boot kan zich wel eens snel terug verdienen als je veel vaart.
Bovendien is de verzekering een stuk duurder met een benzinemotor.

Tips:
Goed kijken naar de originele scheepspapieren
Goed de gasinstalatie bekijken op deugdelijkheid (incl de slang(en)
En bij een benzinemotor ook goed je neus gebreuken.
Geldttrouwens voor zowel een zeiljacht almede een motorboot.en financieel
En neem een erkende taxateur mee bij het bekijken en beoordelen van de noot. Het voorkomt dat je lettelijk het schip in gaat.

Succes

reageer op dit bericht in het forum

Re: Bavaria sportcruiser

, Bert
1-10-2013, 20:06 uur

Hartelijk dank voor de reactie. De benzine motoren zijn origineel van Bavaria. Gas is niet aan boord bij de schepen die ik nu op het oog heb. De kosten van brandstof en verzekering ga ik eens naast elkaar leggen. Goed dat je me daarop wijst. De taxateur schakel ik zeker in als ik tot koop wil overgaan. Ik heb er zelf simpelweg geen verstand van, dus ik hecht veel waarde aan een deskundige.

Wat met name blijft is de twijfel over benzine of diesel. Het veiligheidsaspect blijft door mijn hoofd gaan. Mijn bedoeling is verder om het schip twee of drie seizoenen te varen en dan een groter model te kopen. Ik moet dus ook goed duidelijk krijgen wat de afschrijvingen zijn van diesel en benzine, of ik het verschil in brandstofkosten eruit vaar

reageer op dit bericht in het forum

Re: Bavaria sportcruiser

, Bert
1-10-2013, 22:09 uur

Hartelijk dank voor de reactie. De benzine motoren zijn origineel van Bavaria. Gas is niet aan boord bij de schepen die ik nu op het oog heb. De kosten van brandstof en verzekering ga ik eens naast elkaar leggen. Goed dat je me daarop wijst. De taxateur schakel ik zeker in als ik tot koop wil overgaan. Ik heb er zelf simpelweg geen verstand van, dus ik hecht veel waarde aan een deskundige.

Wat met name blijft is de twijfel over benzine of diesel. Het veiligheidsaspect blijft door mijn hoofd gaan. Mijn bedoeling is verder om het schip twee of drie seizoenen te varen en dan een groter model te kopen. Ik moet dus ook goed duidelijk krijgen wat de afschrijvingen zijn van diesel en benzine, of ik het verschil in brandstofkosten eruit vaar

reageer op dit bericht in het forum

Re: Bavaria sportcruiser

, Fred
2-10-2013, 1:03 uur

Bert,
Met gas bedoel ik een gascomfor(je) om op te koken en waarbij een gasfles op aangesloten zi. Normaliter zit dat standaard in elke recentere en wt duurdere boot van pakweg 6 mtr en meer.
Een taxateur zal zeker indien aanwezig, de gasinstalatie menemen in de taxatie.

Diesel vs benzine.
Bij een zeiljacht gebuik je natiirlijk niet zoveel de motor als bij een motorjacht.
Bovendien zijn de motoren maar klein in een zeiljacht, dus loont het veelal de moeite om qua prijsstelling voor benzine te kiezen.

Maar er is nog een voordeel aan diesel op een motorboot, het kan je vaarseizoen verlengen. Er zijn eenvoudige kachels op diesel te instaleren voor elk formaat boot. Ze werken onafhankelijk van de motor en zijn vrijwel overal te plaatsen (waar de dieselleiding ook kan komen. Het zijn heel kleine kokervormige kachels en de prijs begint zo rond de duizend euro. En op een boot van nieuw dik een ton euro is dat maar prcentueel.

De wat grotere boten zijn al veelal uitgerust met sulks soort verwarming.

reageer op dit bericht in het forum

Lening bieden van geld tussen bepaalde quick

, Callais Bernard
29-9-2017, 16:02 uur




Hallo allemaal
Bent u op zoek naar een lening dringend ?
ofwel : het doen herleven van uw financiële activiteiten ?
Voor de renovatie van het interieur van uw appartement, huis, gebouw ?
Huren ?
De aankoop van een auto ?
Krediet voor de bruiloft ?
De afwikkeling van een schuld ?
Voor de realisatie van een project ?
Of om andere redenen, enz ...
Wij Bieden leningen tussen individuen tot uw beschikking een lening van 3000 tot 50.000.000 eur met de voorwaarden zeer eenvoudig en zeer interessante aan een tarief van 2% per jaar. Wij maken ook investeringen in ondernemingen en leningen tussen vooral alle soorten. Wij bieden kredieten op korte, middellange en lange termijn. Voor meer informatie ,Neem dan direct contact met ons opnemen op het e-mail adres : callaisbernard390@gmail.com

E-Mail adres : callaisbernard390@gmail.com

Snelle Reactie op al uw lening aanvraag en onze transfer van uw lening snel in 24 uur

reageer op dit bericht in het forumstuur een privé-bericht naar Callais Bernard

Re: Bavaria sportcruiser

, ed
4-11-2013, 21:15 uur

dag bert,

demotoren zijn idd tot 30 ft het meest te krijgen (in occasion) in benzine....dit zijn de volvo 320 pk motoren. ze zijn betrouwbaar. echter het benzine verbruik he....... je moet toch gauw op een 15 liter per motor per uur rekenen als je rustig aan vaart. koop je een diesel uitvoering betaal je zo maar 20.000 euro meer voor het schip.de vraag die je je moet stellen is.....ga ik dit terug verdienen.....de meeste speedcruisers varen ongeveer tussen de 40 en 80 uur per jaar. reken maar uit of je een diesel terug gaat verdienen......ik ben zelf vorig jaar op zoek geweest naar een bavaria 27 of 28 ft. nu kletteren de prijzen naar beneden. de boot waar ik vorig jaar naar keek stond toen te koop voor 74.50, dit jaar stond hij nog te koop en is uiteindelijk voor 52.500 verkocht.

ik heb vorig jaar besloten om een sloep te kopen ipv een speedcruiser. na 34 jaar snelle boten varen was ik er eigenlijk wel klaar mee, en had niet langer zin om een bepaald etiketje van andere mensen opgeplakt te krijgen....en dan weet je wss wel wat ik bedoel........

maar succes met je zoektocht en veel vaarplezier in je hopelijk toekomstige schip

reageer op dit bericht in het forumstuur een privé-bericht naar ed

Re: Bavaria sportcruiser

, ed
4-11-2013, 21:16 uur

ps ik bedoel stond te koop voor 74.500

reageer op dit bericht in het forumstuur een privé-bericht naar ed

Bavaria 29 Sport

, Jo
17-8-2017, 15:39 uur

Ik overweeg een Bavaria 29 Sport met Mercruiser 320 pk aan te kopen. Per jaar vaar ik ongeveer een 70 ŕ 80 uren, is de benzine motor dan nog een voordeel tov een Volvo Penta D4 300 pk qua verbruikskosten?
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij hierbij adviseren?

Alvast bedankt.

reageer op dit bericht in het forumstuur een privé-bericht naar Jo

Re: Bavaria 29 Sport

, Rob (een andere)
17-8-2017, 22:01 uur

Benzine ..... Tja, wat zal ik zeggen .....
Is natuurlijk persoonlijk, maar voor mij is benzine aan boord van een boot een absolute NO-GO
Daarbij zijn dieselmotoren sowieso robuuster en betrouwbaarder.
Verder kun je aan de waterkant vaak geen benzine tanken, dit itt diesel

reageer op dit bericht in het forum

Bavaria sportcruiser 27 Sport

, Hans
30-10-2017, 0:24 uur

Hoi allemaal,
Wie kan vertellen van een Volvo D4-260 PK diesel met een kleine 740 draaiuren, of dit veel of weinig draaiuren zijn.
En wat zou voor deze Motor de maximale draaiuren zijn.? Wil een Boot aanschaffen met deze 740 draaiuren. Hoe kan ik het beste de D4- 260 PK Diesel checken.
Graag een deskundig advies s.v.p

reageer op dit bericht in het forumstuur een privé-bericht naar Hans
terug

Reageer


Het bericht waarop je wilt reageren:



Onderwerp (verplicht, typ het onderwerp van je reactie in):


Bericht (verplicht, maximaal 5000 tekens):


Naam (verplicht):


email address


E-mail (als je dit invult kunnen mensen rechtstreeks op je reageren, maar je e-mailadres komt niet op de site te staan):


Laat het mij via email weten, als er een reactie wordt gepost bij dit onderwerp.
Laat het mij altijd via email weten, als er in dit forum geschreven wordt.

  


terug